Senin, 27 Juni 2016

[Profile] Kana Nishino


Oh how I love Kana Nishino! She deserves it! <3
I don't particularly idolize singer or band or genre when it comes to music, I just listen to whatever lovely and nice to hear~ catchy lyric and meaning have effects on me (because I don't understand music genre, technique, and stuff like that ._.)
One day, I happened to hear one of her catchy song, Esperanza. First impression? Wow. I mean, it makes you want to dance! It's rare for me to find this kind of song on Japanese pop (J-pop). I googled for this song who instantly was my favourite for about two weeks (I repeated it again and again until I got bored, temporary). Esperanza means "hope" in Spanish. And who knows that this song is about a jealous girl who wants to replace a man's current lover, sweet!

Kana Nishino, for her single "if"
From what I read, Kana Nishino was born as Nishino Kanako on March 18, 1989. She is a solo singer and songwriter. She dream to be a singer started from junior high school.When she was 16 her mother secretly sent a demo tape of hers to the "Miss Phoenix Audition", and she was rated the top singer entrant out of approximately 40,000 applicants. A year later in 2006, she was signed to SME Records and started vocals training.

All of her songs have romantic relationship meaning and I love it very much (maybe because most of all lyrics took from a woman's perspective lol).




I have to admit, it's rare for me to know Japanese female singer that succeed both songwriting and singing. Those maybe the reasons why CNN said she's the most favourite singer among Shibuya teenage girls. She have this cute looks and slender appearance, which makes her lovable and probably very popular among guys, too.

Below is Kana Nishino's album and single list:
Studio Albums
• [2009] LOVE one.
• [2010] to LOVE
• [2011] Thank you, Love
• [2012] Love Place
• [2014] with LOVE
• [2016] Just LOVE
Best Albums
• [2013] Love Collection ~pink~
• [2013] Love Collection ~mint~
• [2015] Secret Collection ~RED~ (Coupling Best)
• [2015] Secret Collection ~GREEN~ (Coupling Best)
Box Sets
• [2013] Best Album "Love Collection ~pink~" & "Love Collection ~mint~" (ベストアルバム 「Love Collection 〜pink〜」「Love Collection 〜mint〜」)
Singles
• [2008] I
• [2008] glowly days
• [2008] Style (OST Soul Eater Ending 2)
• [2009] MAKE UP
• [2009] Tookutemo feat. WISE (遠くても; The Most Distant)
• [2009] Kimi ni Aitaku Naru Kara (君に会いたくなるから; Because I've Grown to Miss You)
• [2009] Motto... (もっと...; More...)
• [2009] Dear... / MAYBE
• [2010] Best Friend
• [2010] Aitakute Aitakute (会いたくて 会いたくて; I Want To See You, I Want To See You)
• [2010] if (OST Naruto Shippuden the Movie 4 "the Lost Tower)
• [2010] Kimi tte (君って; You)
• [2011] Distance
• [2011] Esperanza
• [2011] Tatoe Donna ni... (たとえ どんなに...; No Matter How...)
• [2012] SAKURA, I love you?
• [2012] Watashitachi (私たち; Us)
• [2012] GO FOR IT!!
• [2012] Always
• [2013] Believe
• [2013] Namidairo (涙色; Color of Tears)
• [2013] Sayonara (さよなら; Goodbye)
• [2014] We Don't Stop
• [2014] Darling
• [2014] Suki (好き, Love)
• [2015] Moshimo Unmei no Hito ga Iru no Nara (もしも運命の人がいるのなら; If I Had a Soulmate)
• [2015] Torisetsu (トリセツ; Instruction Manual)
• [2016] Anata no Suki na Tokoro (あなたの好きなところ; Your Favorite Places)
Digital Singles
• [2007] I ~Merry Christmas ver.~
• [2008] I don't wanna know
• [2016] You & Me
Analog
• [2008] I ~SiZK "Water Drop" MiX~

I can't call myself as big or dedicated fan since I only know few of her songs, but as far I like all of her songs that I happened to hear. My favourite is her single Dear (try the male version~), followed by Missing You, Wishing, If, and Always. I have to admit, I cried when I listened to Missing You which used in this fanmade anime video (based on animated film 5 cm per Second by Makoto Shinkai, later adapted to novel and manga). Can't help it you know, here's the translated part which I like (and broke my heart everytime):
We flirt and kiss
And fight over stupid things
But where's love?
I understood for the first time
That I had nowhere to go home to
(I just wanna stay by your side, again)
Even when I take a new breath
Even when I erase your messages
Even when I try to laugh...I can't go on
Nothing changes
(I don't know what to do)
I can still feel you
In my looks, in my fingers
On my lips, in my heart
At that place, in that song
If I could (I'll sing for you)
Go back again (I'll stay here for you)
I could be kinder (I wanna give you all my love)
To you than anyone, but we'd still say goodbye
God, this song is forbidden to anyone who's just break up, divorced, or brokenhearted, and in the way of moving forward from all of those. If you're one (no offense), I'm sorry that I made you read this. Just close the tab and forget what you just read ._.
And thaaat's it~ I think I expressed my love for Kana Nishino enough, still looking forward to download all of her albums :D
Are you a fan of her, too? If you're looking for Japanese female pop and R&B singer, I reccomend her :)
She is lovely!

Senin, 20 Juni 2016

[Re-read] YuYu Hakusho: Nah, that's what is called love


It's just four months since my last post, but truly felt like a centuries ago. Many things had happened in our life, isn't it? Things are going pretty well for some people, or just getting worse, or remain stable. Whatever, none of my business haha :v

Yesterday, I finished re-read old manga from my childhood, Yu Yu Hakusho. Ever heard of it? If you're a fan of manga in action, adventure, comedy, and supernatural genres, you should check this out. It's really good. I don't know how many times I re-read it, even though I already know everything in the storyline--who do this who do that why and how and how it ends--it's still fun and interesting. Still, I finally understand on plotlines and conversations that I didn't back then. Now I want to watch the anime, gonna spend my holiday for it (lol). My favorite character is the main hero, Yusuke Urameshi. I found myself envy him at some points haha~ A carefree behavior, yet he totally understand what's most important in this life. Man, talk about personality. He's indeed charismatic~

Anyway, that's not my underlined topic on this writing. A little spoiler for you who haven't read the manga, Yusuke had his love interest and childhood friend, Keiko Yukimura. I personally love their romance! It's not the usual romantic approach like protecting and sweet talks and blah. They don't need words, give me a feeling like a long-married couple <3
Here's one scene that successfully made me falling for this couple:
YuYu Hakusho Page 166 Volume 17, VIZ Edition. Yusuke told Keiko he's a demon.
More spoilers to give better understanding: Yusuke found himself a throwback from his upper S-class demon ancestor who turned out immeasurably powerful as a battle god, instead of his old 14 years old strongest delinquent in junior high school. He told Keiko, and things turned to the lowest left panel. Ain't that sweet. And the first thing that popped out in my mind,"Ah, that's called love."

Well, I'm no one when it comes to stuff like this, there are lots of description of that kind of feeling, I'm sure everyone has their own way. And love does come in many form.
Later in the few pages after the page above, Yusuke said he will be leaving to demon world, then Keiko dumped him, in a way I never had imagined, very casual. He then visited her house.
Yusuke : So I'll be back in three years. I promise. And when I do...
Keiko : Yeah..?
YuYu Hakusho Page 182 Volume 17 VIZ Edition. Yusuke propose Keiko.
 Oh my goodness, I barely breathing on this scene. They are sooo cuuutee >___<
YuYu Hakusho Page 183 Volume 17 VIZ Edition. Yusuke and Keiko confessed their feelings, finally.
Please notice the dialogue bubble on Keiko's mother: He used to propose whenever they got in a fight. Now that's sweet, darlin'. They never be, say, in an "official" lover relationship, and finally after 17 volumes I got to know they confessed to each other *cries* Still got the feels though I finished my XXth re-read on three years ago. They are still 16 that time~~
Thanks a lot for this heartwarming scenes, Togashi-sensei!

Nah, that. I hope it sweeten your day as it did to mine. Go find little happiness like that, huh? Have a nice day!

Rabu, 10 Februari 2016

New Year's Self-talking


Good morning, folks!
Saya selalu merasa ada baiknya membuat tulisan mengenai sesuatu yang sangat populer setiap pergantian tahun : resolusi tahun baru. Hmm. Untuk resolusi tahun 2016 sudah terlalu terlambat, tapi mumpung baru saja kita menyambut tahun Monyet Api, saya rasa ini kesempatan yang baik untuk berbagi cerita baru. Selamat tahun baru!

Lama tidak bersua, setelah setahun lamanya saya terkurung dalam kehidupan mahasiswa yang campur aduk. Padahal saya kira sudah cukup kesibukan yang saya ambil sampai hari ini, tapi ketika melihat teman-teman saya mendapatkan pencapaian yang tidak saya miliki (sejujurnya ini rasa iri yang positif :v), jiwa kompetitif saya tergugah. Seriously, you definitely need this kind of competitive spirit.

Ada banyak topik yang ingin saya tulis, puluhan ide ingin saya kembangkan dan tuangkan dalam tulisan. Tapi, alangkah sulitnya untuk memulai. Saya tipe orang yang AMAT SANGAT SULIT MEMULAI tapi sekalinya memulai sesuatu saya bisa begitu larut.
Pikiran saya sekarang ini sudah agak buram saking ngantuknya tapi maksa buat tulis, jadi bakal ngelantur ke mana-mana. Sekarang ini saya hanya ingin menulis.

Orang berubah. Contohnya, ketika saya meninjau lagi blog yang sudah lama saya abaikan ini, saya jadi malu sendiri. Banyak tulisan yang tidak sesuai dengan saya yang sekarang. Gaya penulisan yang alay, kekanakan, diksi yang sederhana dan terus terang. Beberapa posting populer saya edit lagi untuk beberapa pernyataan yang begitu dangkal dan membuat saya bisa dituntut, namun selebihnya saya biarkan. Kenapa? Karena itulah saya yang dulu. Begitu besar keinginan untuk mereformasi blog ini menjadi lebih dewasa dan berbobot, namun posting lawas itu semuanya bagian dari diri saya. Saya tidak bisa membuangnya begitu saja.

http://images6.alphacoders.com/659/659052.jpg | this world is great, really. let's face it.

Dunia berubah. Dunia ini begitu dinamis, begitu banyak perubahan, begitu banyak naik turunnya. Saya terkadang lelah mengikuti. Sebenarnya apa yang dikejar? Teknologi begitu pesat membabi-buta. Saya mengikuti berita yang beredar, tentang diciptakannya printer cetak 3 dimensi, alat yang bisa memberitahu berapa banyak air yang Anda sia-siakan, belum lagi ribuan aplikasi ponsel pintar yang terus berkembang (coba kunjungi LiveScience). Belum lama ini saya membaca prediksi pada tahun 2020 akan terdapat banyak pengangguran karena pekerjaan teknis akan dilakukan oleh robot. Penemuan dan berita mengenai adanya planet-planet alternatif bumi yang bisa dihuni manusia tidak bisa saya tanggapi dengan positif secara refleks.

Baik atau burukkah berita-berita ini? Kontroversial. Amat sangat bisa diperdebatkan. Dunia ini tidak lagi hitam dan putih ketika kita menyadari pilihan yang kita ambil menentukan hidup kita nantinya. Duh, capeknya berkembang menjadi dewasa.

Sering saya pertanyakan, sebenarnya dunia ini mengejar apa? Segala hal berkembang cepat meledak-ledak, untuk mencapai apa? Mungkin ini sisi personal diri saya yang ternyata takut menghadapi perubahan. Padahal, saya pikir saya orangnya cukup adaptif. Perkembangan dunia ini belum dapat saya baca, dan saya begitu takut kalau-kalau tertinggal. Takut tidak bisa mengikuti. Lalu saya bertanya lagi, kenapa harus takut? Kenapa harus mengikuti? Memangnya kalau tertinggal, lantas kenapa? Toh, saya masih hidup. Apakah ini usaha untuk membela dan melindungi diri sendiri? Entahlah, saya tidak yakin.

Manusia berubah. Manusia-lah yang punya kemampuan mengubah semuanya. Kalau kita coba membaa karya-karya fiksi fantasi yang di dalamnya terdapat karakter selain manusia, seperti kaum peri, kaum kerdil, goblin, dan lain-lain, kita akan sering mendapatkan bahwa manusia dipandang sebagai kaum yang serakah. Kaum fana, yang umurnya pendek, namun begitu banyak keinginannya dan selalu melakukan hal-hal yang dipandang bodoh, konyol, dan sia-sia, terutama dalam pandangan kaum peri (yang notabene bijaksana dan pandai). Tapi manusia selalu punya peran penting. Untuk hal-hal yang klimaktis, merekalah penentunya. Tiap adanya perubahan besar, manusia terlibat. Sejujurnya, bagi saya itu mengagumkan. Kemampuan manusia yang satu ini saya belum tahu bagaimana menyebutnya atau apa istilahnya, tapi itu mengagumkan.

Terkadang saya merasa masyarakat berdegradasi. Baik moral maupun sosial. Sopan santun sederhana seperti lenyap. Setiap melihat teman saya terlambat masuk kuliah atau saya sendiri yang terlambat, ada perasaan sungkan aneh menggelitik bagi saya kalau si mahasiswa yang terlambat tidak memberikan gestur tubuh sederhana seperti membungkuk, mengangguk, atau langsung melapor kepada dosen. Apalagi langsung nyelonong masuk, mengacuhkan dosen, dan langsung duduk. Entah ya, refleks pikiran yang muncul adalah "aduh, nggak sopan". Kebiasaan saja mungkin.

Ketika dunia mulai mengedepankan kualitas dan begitu memuja kesetaraan, kok rasanya ada hal-hal kecil sederhana yang hilang. Senioritas sudah tidak zamannya lagi, mereka hanya lahir lebih dulu, mereka hanya sudah tahu lebih dulu. Mengentengkan anak muda sudah kuno, merekalah yang membawa banyak perubahan dan inovasi. Tapi apakah itu harus menghilangkan rasa hormat? Hukum kekal universal mengatakan,"Treat others like you treat yourself".
Kenapa tulisan ini jadi ngelantur banget begini sih?
Langsung banting setir, deh.

Melihat junior angkatan akan mengambil mata kuliah yang dulu saya ambil, melaksanakan praktek yang dulu sudah saya lewati. Saya sudah pernah seperti mereka. Bagi mereka, itu hal baru. Untuk saya, ada hal baru lainnya yang perlu saya hadapi, yang sudah dilewati senior-senior saya.
Seperti puisi yang pernah dibuat papa saya selagi SD, baru. Semester baru. Pengalaman baru. Hal-hal baru. Dan seharusnya, semangat baru. Antusiasme selalu menyenangkan, dan walaupun saya tidak memiliki perasaan yang menggebu-gebu, tetap saja mendebarkan. Semester ini harus ada perubahan. Harus ada perkembangan. Ada perasaan semacam itu. "Aku tidak boleh seperti ini terus."

Semester ini, saya dipercayakan tanggung jawab besar. Sekarang sih belum terasa karena belum dimulai, tapi awalnya saya begitu terbebani karena saya tipe kurang suka memegang tanggung jawab. Jalani, tapi tanggung jawabnya ogah. Pilihan besar sudah saya ambil. Keputusan yang menentukan. Mungkin orang memandang itu wajar, menilai saya mampu. Aduh, saya rasa setiap orang tahu perasaan saat kita dinilai begitu tinggi oleh orang lain. Bangga jelas ada, mau sombong sedikit boleh. Tapi beratnya itu lho. Ketakutan dan kekhawatiran akan mengkhianati harapan orang lain itu rumit, terpampang jelas.

Padahal, saya tidak suka bicara di depan umum dalam situasi formal yang mana ucapan-ucapan saya sangat menentukan. Saya lebih suka ngobrol ngelantur, bicara soal ide dan pandangan dengan orang-orang dekat, tanpa harus memedulikan bobot dan tanggung jawab terhadap apa yang saya ucapkan dan pendapat-pendapat saya. Ini seperti menghadapi ketakutanmu terus-terusan. Seperti punya tubuh yang tidak bisa mati, tapi ditusuk berkali-kali. Tapi tidak mati. Yah, nggak seekstrim itu sih.

Musuh terbesarmu adalah dirimu sendiri. Mengalahkannya butuh waktu seumur hidup. Proses. Klise memang, tapi nyatanya begitu. Tahun ini, tema saya adalah be a person of your words. Kelemahan (sekaligus kelebihan) saya adalah spontanitas dan seringkali janji-janji spontan terucap tanpa ada realisasi. Bukan cuma talk less do more. Talk big is okay, as long as you prove it. Apakah tema saya ini akan membuat saya menjadi pengecut yang akhirnya hanya diam karena takut ambil risiko untuk merealisasikan? Bisa saja. Saya seorang idealis yang realistis, terjebak pada optimisme yang skeptis. Pusing? Saya juga.

Nyatanya, sulit sekali menentukan apa yang benar dan mana yang salah. Tidak ada yang hitam dan putih saja (kita tidak bicara soal warna ya). Sebenarnya, seluruh tulisan ini bisa dianggap keluhan. Ya, saya sedang mengeluh. Mengeluh karena ternyata jadi dewasa itu capek. Hal-hal yang sebelumnya tidak pernah terpikirkan tiba-tiba saja muncul. Ingin rasanya saya buat keputusan yang enteng, spontan, tanpa pikir panjang. Tapi justru yang seperti itu yang tidak mudah. Pertimbangan, kekhawatiran, prioritas. Aduh tauk ah. Mendadak menyadari bahwa kamu sedang memegang seluruh kendali atas hidupmu sendiri itu rasanya lucu.

Yah, kita kembali ke awal. Dunia berubah. Orang berubah. Manusia berubah. Anda juga harus berubah. Perubahan yang lebih baik? Boleh saja. Alangkah baiknya kalau semua perubahan yang kita temui membuat kita menjadi lebih baik, tapi sayangnya tidak segampang itu. Iseng banget nggak sih, hidup ini? Semacam seru, semacam membuat putus asa. Tergantung perspektif kita. Memangnya perspektif semacam apa yang harus kita miliki? Yang positifkah? Nanti dibilang naif. Yang tidak banyak berharap, yang selalu memprediksi hal terburuk? Nanti dibilang skeptis. Bodo amat. Dua-duanya kita perlukan.

Pesimiskah Anda, optimiskah Anda, visionerkah Anda, atau going-with-the-flow-kah Anda, Anda harus terus bergerak. Langkah pertama selalu yang paling ribet dan ngeselin. Selalu yang paling banyak pertimbangan. Apalagi kalau bertemu persimpangan. Tapi kita tidak bisa berhenti.
Ambil langkah pertama. Saya juga.

Minggu, 06 September 2015

How IT Evolution Freak Me Out, Honestly


Hi there! It's been a very, very long time since my last post here. Honestly, these last 5 months (since April, my latest post) have been busy, hectic which inspired me with many things and stories I really want to share here beside this one, but once I read about the changes of one internet giant, I think I should pay attention for that. Please, forgive my bad English, I'm still learning :D

So, how would you describe internet nowadays? Amazing, huh? I remembered my first time engaged with a tv-like shape (I didn't even know CPU was the 'real' brain, not the monitor) called computer. I was in my fourth or fifth grade of elementary school when my mom decided to buy it. Even my dad didn't have the idea how it works (believe me). Then I was the one who tinkering with it every time I had the chance, broke it countless times with many causes like overheating fan, incompatible RAM, broken motherboard. I don't even remember how many times it got to re-installed its system.

The first time I use internet was to play a free, flash-based online game. I didn't know anything else. Now I use internet to search for everything, like, everything. Find a place, a route, a phone number, a term, article, news, entertainment, etc. People know internet as they know lamp. I mean, no one will ever know internet in a place electricity doesn't exist. I took internet as an example to represent IT evolution. Information technology sure is a scary thing, in my opinion, it rules the world.
The next step of internet evolution. Taken from techzine.alcatel-lucent.com
Life is getting more and more dependent on technology. See, the picture above tells it. First we only use internet for communication, then it went to information and entertainment, developed to online services, social media which could be called second life, and now, it developed further to help controlling things. I could said that this is the evidence of another form of human evolution. How to say it, it amazes me, yet freak me out. Are we on the right track? Things like this hardly consider whether it's right or not, they just evolve from henceforth, and you can't stop it. Change, modification, development, derivative. You get what I mean?

People had already founded 3D printing machine. Well, now it maybe could only print small-sized stuffs for handycrafting or miniatures, but what if someday we could print M16, M1 rocket launcher/bazooka, even nuclear bomb with it? I just tried to predict the worst.
I think it's just the matter of time to wait for someone finally invented the future-thingy we saw in movies or read in books, maybe the AI-based robot, and the Doraemon stuffs. I just hope we won't end like those we saw in Wall-E, though they found new hope at last -______________-
Human are never satisfied. It goes on me, too.

I'm not ready for having micro memory card planted on my head so other people with supercomputer could see what I see, read my memories and thoughts, control my movements and have the information of my whole body even the blood flowing on my vessels.
I don't know, maybe it just me that couldn't follow the way it goes so fast while my thoughts still trying to get a grasp of where it may become. Maybe it just my lack of information that drives me scared. I'm not prepared yet to face the new era of men, which furtively begin.
Are you ready?

Senin, 13 April 2015

I thought it were mere dreams...


http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/030/5/0/Dreams_by_whisperfall.jpg
fc07.deviantart.net
Have you been dreaming bad dreams? My friends said dreams are just dreams, they are just a decoration for our deep sleep. I always thought so, and every time people around me told me that they're having bad dreams, I told them it just mere dreams. Not a single meaning at all. I don't really believe in dream exegesis or something like that, but some of them are true.

I rarely have bad dream, almost all of my dreams are weird. Really weird. Mostly I could recall it just until I went to the bathroom, but if it were weird enough, I could recall it until next week. I once dreamed about Hogwarts, me and my friends were part of it, studying there. I know Harry Potter, but then came Aang from Nickelodeons' Avatar Legend of Aang, then Zuko appeared, followed by Spiderman. What is the meaning of that? I don't care. I still believe that dream were just dream until yesterday.

Yesterday I dreamed about Beelzebub characters. You know Beelzebub? It is a very popular manga in Japan, you may check it in every online manga provider. Yeah, I will go on pretending you know about the characters ._.

This is what happened in my dream : so there was a baby satan named Beelzebub, but he's cute in appearance yet very strong. He jumped in a big hole like a gate to hell then the main character, Oga Takumi, played as Beelzebub's stepfather, tried to catch him. He jumped as well too. Then there was a running scene in a long, tight, dark corridor, Oga tried to catch Beelzebub but he failed. Then suddenly there was a door, like jail door. Beelzebub turned to a girl I know, she's cute and innocent, yet a bit airhead, and she is a primadonna in campus. Not like I hate her or envy her or something, I was the first one recognized her beauty (for real). We are in the same organization and I found her nice. We go to the church together often, but I don't really close to her, let's just call her Nate. The Oga Takumi turned into me. 

We ran through the door and suddenly, very very sudden, appear into a park of an university near my house in my hometown. We ran like we're being chased by bunch if hungry tigers, lions, and crocodiles. But it was my father. We are running away from my father. I don't know why, but he tried to chase us. He looked very angry. I never wanted to see him mad even in my ugliest dream. He almost get us---and I woke up. Strange, isn't it?

I have a mid-semester exam that day. My friend said it was an "open-book" test, so he wanted to borrow my notes. I don't mind, I still have my hand book, I let him borrow it. Then I asked my test room invigilator whether it is an open-book test or not. He asked me if I had dream or not today, I said no, I lied I know. He said I must been having one, because it really is an open-book test. I'm so glad I brought my hand book. Nate didn't bring the book, she cried when the test over. Is it just a coincidence? I don't know...

Today my mom texted me, asking if my mid exam going well or not. Well, I've done it properly as far as I can, but it could still missed sometimes. I asked if the family there okay, she said my dad once sick because he had to prepare for his promotion on one assurance company (if he failed we have to pay 5 million, if he succeed, we got 20 million per month). What a sick gamble though, but that was his choice so I only could support and pray for him.

Okay then, I dreamed about Nate and dad in a very strange dream without any correlation, but both of them face problem the day after it. Mom said that it prove I have strong bond with family, but with Nate? Well, forget it. Maybe it just mere dreams...